Vego-Lasagne (Vlasagne)

Ingredienser

Vegofärs:

1 paket sojafärs

3 burkar krossade tomater

2 gul lök

4 klyftor vitlök

Basilika

Salladskrydda

Sechuanpeppar

Salt & svartpeppar


Lasagneplattor

Riven vego-ost


Bechamel:

Vegetabiliskt margarin

Vetemjöl

1 liter Oatlys imat matlagningsgrädde

Oatly iKaffe

Salt & vitpeppar

Steg 1.

Stek alla ingredienser till vegofärsen i olja - börja med sojafärsen tills den fått lite färg. Blanda i resten och smaka av eftersom.


Steg 2.

Varva allt med plattor och dessa mumsigheter, sist men inte minst på med riven jeezly.

Steg 3.

In i ugnen! 200° i ca. 45 min (kika till den var 15:e minut).

Bechamel:

Smält en klick vegetabiliskt margarin och släng i mjöl till det är rätt fast konsistens och då blandar du i 1 liter imat och så mycket ikaffe som du tycker behövs, jag använder ganska mycket för jag älskar bechamel och vill ha ett tjockt lager.


TIPS! Blanda den rivna osten med lite imat havregrädde - den smälter mycket bättre då.